lørdag 11. januar 2014

Ingen parring/ny jobb!

Og da ble det ingen parring. Er kjempe skuffet, men må nok bare skylde på meg selv. Uerfaren hannhund, tispe og eier går sjelden bra. Men når det gjelder tjuvparring, da sitter alt!

Det er ofte ikke så enkelt å parre to hunder som bor sammen, hadde jeg bare visst det tidligere. Sami var klar den 30 desember, og Isak var ivrig, men skjønte ikke akkurat hva han skulle gjøre, og når vi skulle kjøre 4 timer akkurat den dagen ble det ingenting. Vurderer nå å dra til NVH hvis det blir aktuellt på neste løpetid.  Da blir det profesjonell "tømming" av Isak og inseminasjon etterpå. Vi får se..

Ellers har Truls var veeldig klar.....Ingen flere kommentarer trengs... men jeg kan si, slitsomt.....

Når det gjelder meg selv har jeg fått ny jobb, i turnus, men med opplæring i to uker fra 6 til 20 januar. Slitsomt å sitte på skolebenken, selv om mye er kjent stoff fra før.

I dag har  det blitt en del tv titting, men rakk en liten trening med Sami og Isak på jordet. Det har kommet litt snø, men ikke mer enn at det gikk fint å trene. La ut 8 små dummier i et kratt, og hentet så hundene. Begge to fikk hente to dummier hver før en hund fikk en dobbelmarkering over bekk og jorde.  Så byttet vi.  Og det gikk veldig bra. Men ser vi har en utfordring i å trene på å finne dummier i tett kratt.

Sami slapper av, litt...




 Porsche og Sami:
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar