tirsdag 26. april 2022

Påske/bursdag/prøve prøve/WT

 Jobbet ettermiddager i påsken tilogmed skjærtorsdag. Rakk en liten trening med Berit på travbanen før jeg dro på jobb på torsdag. Ellers ble det en tur til Brandval, trening med Nina og Vidar. Arnie fikk et par lange dirigeringer til skål, ellers sitt og bli. Her link til den ene dirigeringen:



De voksne hundene fikk markeringer, og dirigering gjennom mark.området samt et lite felt i ulendt terreng.

Påskeaften en kort tur til Sæter sammen med Vidar.

Dagen etter 1 påskedag, var jeg 60 år......Tusen takk til Arne og Thor som ordnet og fixet<3<3

Først var det samling med hundevenner og valpekjøpere på travbanen kl.1200. Vi satte opp en rallybane, så var det kaker og spekemat før vi avsluttet med to powerpoofere. Her er gjengen samlet:




Rakk ikke neste samling kl.1800. Men May tok i mot Gudrun, Helle, Lene og Andrej. Arne måttre hente meg på travbanen da bilen satt fast i gjørma. Vi tenkte å ringe NAF, men Andrej og Landcruiseren greide å dra opp bilen.






Og så fikk Nikki løpetid. Bestilte øyelysing på Kirkenær, og fikk time dagen etter. Nikki oppførte seg eksemplarisk, og sjarmerte alle. Og ingen anmerkninger på øynene hennes:-)

Torsdag 21 var det prøve prøve i Ak på Sæter. Vidar var dommer, og Allan var både deltaker og fotograf.








Helgen 22-24 var det både natthelg, og WT i regi av avdeling Oslo ved Onsrud...Og det gikk bokstavelig rett i ....Er kanskje ikke så lurt av meg å delta på WT når jeg går av 12 timers natt om morgen, og skal på ny 12 timer kl.2000. Men, likevel. Kom dit kl.1230, og merket på Ailo at han var på snuseren. Men post 1 gikk greit, en enkel markering. Ailo løser oppgaven, men tisser på vei hjem. Det pleier han ikke gjøre,... Post 2, en dobbelmarkering der nedslagene er skjult, og skytter og kaster går noen meter slik at det blir litt avstand mellom hver markering. Igjen løser han oppgavene bra, men så skal jeg ta på båndet.... da tar han seg en liten runde, og da blir det 0, og da sa vi takk og farvel, og jeg dro hjem og sov noen timer før jeg måtte dra på jobb....Artig, not...


Så kom Saga på besøk, fra mandag morgen til tirsdag kveld. Saga er søsteren til Ailo. Og her er vi en storfamilie, happy together<3

5 labradorer, no problem:-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar