onsdag 21. september 2016

Dobbel jaktprøve/Verdal/trening, igjen...

Kjørte en tur til Drangedal tirsdag 13 september. Nydelig vær. Ble noen fine turer rundt Motjern. Sami svømte to ganger over tjernet. Mamma var kaster og utlegger. Gikk bra. Her Sami på bygdetunet:



Kom tilbake på torsdag, og dro rett til Trondsbu. Trening med Berit, Vidar og Torunn.  Beste trening ever med Ailo!! Et par landmarkeringer,en dirigering og en vannmarkering gikk så det suste.. Og Sami spikret en lang dobbelmarkering! Isak var også flink, trente med vilt. Har ikke trent på flere måneder, men både dirigeringer og markeringer gikk fint.

Helgen skulle tilbringes i Nord Trøndelag, nærmere bestemt Verdal. Dobbel jaktprøve. Tok med Isak også, vurderte å stille han på søndag. Noe jeg også gjorde, uten hell. Det ble bare stress for han, og meg. Da vi skulle gå fot ned mot området satte han nesa i bakken, ingen kontakt. Valgte derfor å bryte etter en apport. Nok om det. Overnattet på KOA camping. Lørdag stilte jeg for Ole J. i Eliteklassen med Sami. Flott opplegg, fem på linje, og så runderte vi slik at alle fikk de samme oppgavene. Sami gjorde en flott jobb, løste alle oppgavene, men var litt urolig så da ble det "bare"2 premie. Men jeg er veldig fornøyd med henne. Søndag, samme opplegg med islandsk  dommer. Men da hadde Sami altfor høye forventninger, veeldig urolig så selvom hun løste alle oppgavene da også så ble det en klar 0.
Var hjemme 2200 om kvelden, måtte stoppe flere ganger, holdt på å sovne ved rattet. Utsikt fra KOA camping:

Her fra prøveområdet:

Denne uka har jeg ferie, skulle jobbet formiddager. Mandag, tur til Hamar. Jeg og Marianne deltar på tre kvelder med intensiv lydighetstrening med Ailo og Archie hos Hilde på Hamar  Hundeskole.. En gang denne uka, og to kvelder neste uke. Har planer om å stille i klasse 1 i løpet av høsten. På tirsdag fellestrening på Greaker. Jeg og Kjersti var ansvarlig, jaktlydighet. Er veldig fornøyd med Ailo, men jeg må holde et øye med han. Hadde med noe treningsvilt, og Ailo er mye flinkere når han må løpe 60 meter og hente kanin/and, i stedet for at det bare blir lagt ned i nærheten av han. Vet jo at han må ha litt spennende og utfordrende oppgaver. Ellers finner han på egne ting..

I dag dømte jeg Marianne og Archie som bestod bronsemerket i lydighet med glans!  Gikk gjennom nesten hele klasse 2 med Sami og det gikk ganske bra. Gjorde det samme med Ailo, gikk fint.



I morgen to dagers jaktkurs med Asbjørn Kristiansen, gleder meg:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar