fredag 4. april 2014

Trening/rallylydighet/trenerkurs søk

Jobbet ettermiddager i uke 13, 24 til den 27 mars. Var alene på jobb og det var mye å gjøre.... Så det var virkelig deilig med helg:-) Hadde fri på fredag, og traff Nina på Damlitjernet. Isak hoppet i det kalde vannet, og det har han ikke gjort tidligere uten at det  først har blitt kastet ut en dummy. Vi trente fot, og dirigeringer, Isak og Bhest. Så var det Sami og Kaisas tur. Dirigeringer til et nærsøk og feltsøk. Det kom noen ørsmå pip og da snudde vi oss bort og gikk noen meter fot. Er ellers kjempefornøyd med feltsøket til Sami. Hun jobbet langt ut og ga seg ikke. Ikke spurte  hun meg om hjelp heller.

Dro så på Ullernjordet. To små økter. To markeringer med hver hund med dummy launcheren, og så nærsøk og dirigering over grøfta.

Lørdag og søndag var det Rallylydighetskurs på travbanen. Nina var instruktør og jeg medhjelper. Lene var innom på lørdag, og gikk to baner med Isak, og det gikk supert!!  Men så oppdaget han Petra som var på de siste dagene i løpetiden.... Det ble bur på Isak resten av lørdagen.  Sami fikk også prøve seg, og det gikk kjempefint! Søndag var været like bra, og vi rakk  grilling av  pølser innimellom øktene:-) Prøvde såvidt et par ganger med Sami, og det går bra, MEN hun har det litt for travelt. 

På søndag kveld var det trenerkurs i søk på Lahaugmoen.. Jeg og Isak. Nå skal vi trene på å søke i kasser.  Har med meg duft på en bomullspad, men vi har ikke rukket å trene noe ennå. Men det skal bli interessant å trene på noe helt annet framover.

Uka etter jobbet jeg formiddager, og på mandag var det styremøte på Slobrua. Jeg har sagt ja til et år til som leder, men det blir siste året. Hyggelig med to nye i styret, Marianne og Hildegunn.

Tirsdag var det jaktkurs, og det er virkelig moro! Ser fremgang på alle sammen:-)  Ny tur på travbanen på onsdag, konkurransekurs i lydighet med Berit S som instruktør. Går med Sami, og det vi må trene på er rette sitter.  Torsdag, travbanen igjen. Valpekurs. Kun tre deltakere, men håndtarget og rygging fungerer her også!   I dag fredag, privattime, ja, på travbanen. Nå skal jeg slappe litt av, men i helga er jeg observatør på kurs med Michele Pouliot.  Spennende... Og her er verdens beste Isak<3  Bilde er tatt av Aud Grethe Hansson

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar