mandag 14. april 2014

Michele Pouliot/ begravelse/utstilling

Er jammen glad jeg og Sami  fikk være med som demo hund på work shop med Michele Pouliot helgen 5-6 april  på Lahaugmoen. Fikk mange gode tips og ideer som jeg skal bringe med meg videre i lydighets og jakttreningen.  Så selv om Michele driver med freeestyle, så hadde  hun noe vi andre som ikke er så interessert i akkurat den sporten kan bruke i treningen. Har litt problemer med Sami  hvis det ikke skjer noe, og nå skal jeg huske på å gjøre det Michele rådet meg til.  Fikk også noen aha opplevelser når det gjelder å forberede hunden på at nå trener vi, og nå ikke. Det gjelder å være TYDELIGE overfor hundene våre...
Ellers  fikk vi prøve platformer, spennende. Utgangsstilling, stopp, dekk, stå , fremadsending osv. osv . Platformtrening har uante muligheter.... Gleder meg til klikkercampen i juli på Finnskogen, der skal jeg delta på plattformkurs i to dager.  Arne har fått laget to plattformer, og alle hundene her har fått prøve seg... Planlegger plattformkurs i løpet av høsten:-)

Ellers går livet opp og ned. Fikk vite i forrige uke at Frøydis, en venninne som jeg var mye sammen med i 20 årene var gått bort. Var ikke tvil om at jeg ville delta i begravelsen hennes, så da ble det en tur til Drangedal  den 7 april.. Veldig rart å skrive dette. Føles uvirkelig at hun ikke er her mer. Selv om vi ikke hadde noe kontakt de siste årene føler jeg fremdeles et "bånd" til henne . Tok med meg Truls, og han og Rizza gikk kjempefint sammen. Skulle på jobb den 10 april så vi kjørte tilbake den 9.  Rakk en trening på Ullernjordet  på fredagen med Vidar. Markeringer med apportkasteren. Er kjempefint på jordet der det er gress. Skulle  bare ønske det var litt mer kupert. Men en fin trening ble det.

Forrige helg jobbet jeg nattvakter, men en  kollega skyldte meg en nattvakt, så da ble det tur til Skiptvet på lørdag den 12, utstilling...Hadde meldt på både Isak og Sami. Lene var med, og vi brukte litt under to timer dit. Kjørte først over Fetsund, men aldri mer den veien. Veien var faktisk så svingete at til og med jeg som kjørte ble uvel.  Tilbake kjørte vi om Bjørkelangen, bedre vei, og  vi brukte ikke noe lenger tid heller. Får jo nevne at været var helt forferdelig, regn og mye vind.  Utstillingen var på en fotballbane, men jeg så ut som jeg hadde rullet meg i søla da jeg kom hjem.
Både Isak og Sami fikk gul sløyfe. Er fornøyd med premieringen til Sami, men hadde håpet på en blå sløyfe på Isak. Men, han er nok altfor tynn... Ikke lett og få lagt på han noe, Sami derimot, no problem:-)

Gikk av nattvakt i dag tidlig, og nå har jeg påskeferie helt til 2 påskedag.  I dag var det tredje kveld på konkurransekurset i lydighet på travbanen. Trivelig og sosialt.. Jeg har til og med vært så gærn og meldt på stevne i klasse 1 i Tønsberg den 26 april....Spørs vel hvordan det går....

I morgen skal jeg til Fløytdammen for første gang i år. Skal møte Berit og Anne der. Om kvelden er det siste kurskveld på introkurset i jakt. På onsdag har vi planlagt en Sverigetur, og på torsdag drar vi til Drangedal.

Her jeg og Sami på Platform:
 
Og her fellesdekk på travbanen i dag: Ella,  Jenny, Astro, Petra og Sami:
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar