mandag 28. april 2014

Påske/jobb/lydighetsstevner/Samisador/Nosework

Vi hadde en trivelig trening på Fløytdammen forrige tirsdag. Snøen var ikke helt borte så det ble ingen vanntrening. Onsdagen dro vi som planlagt til Sverige.... mye folk.
Torsdag kjørte vi til Drangedal, og vi hadde en rolig feiring sammen med mamma. Det ble mye god mat og mange turer rundt bygdetunet i finværet.



Kjørte tilbake hit på 1 påskedag, jeg skulle på jobb 2 påskedag. Onsdagen var det lydighetskurs... ser jo hva jeg må trene på, skeive sitter og innkomster, og så var det hopp over hinder da. Sami har vært kjempeflink, men plutselig har hun startet å løpe rundt hinderet...

Jobbet formiddager hele uka, og jeg var glad da fredagen var over. Til tider veldig mye å gjøre  og hektisk på jobben. Men, tiden flyr og jeg trives:-)

Lørdag hadde jeg meldt på Sami i kl.1lydighet i Tønsberg. Oppmøte var ikke før  kl.1000, heldigvis..
Og jeg fant fram uten problemer så det må ha vært en bra og nøyaktig veibeskrivelse;-)  Fint område, ikke langt å gå fra parkeringen, og det er jo bra når en har flere hunder med seg og sola steiker. Traff Jeanette der, hun skulle debutere i eliteklassen.

Det var 10 hunder i klasse 1 og jeg hadde trukket startnr.1. Greit å være i den første fellesdekken. Og det viste seg å være veldig bra, for i den andre var det noen hunder som fløy på hverandre....
Dommer var Per E.Gylland.  Må innrømme jeg var litt spent på tannvisningen, Sami liker jo ikke at det kommer noen fremmede bort til henne, men det var ingen grunn til bekymring... Hun satt fjellstøtt:-)  Bra start på fellesøvelsene, 2 x10! 



Så var det lineføring, og da kom det  fram det vi ikke har trent godt nok på. 7,0. Resten av øvelsene gikk veldig bra. Men testet ut stå under marsj før vi skulle inn i ringen, og da kunne hun plutselig ikke den øvelsen. Derfor brukte jeg nok kroppen når jeg kommanderte stå!, 7,5. Men resten gikk fint, totalt 175 poeng. Ikke verst i debuten. Det var tre som fikk 1 premie, og vi ble tredje vinner, slått med 0,5 poeng.



Kjørte så til Drangedal, og overnattet hos mamma. Dagen etter var det lydighetsstevne i Horten. Dommer Finn Terje Skyrud.  9 deltakere, og vi fikk startnr.3. Tannvisning og fellesdekk, 2 x 10 igjen. Så var det lineføring.... 7,5, litt bedre enn dagen før. Men ser jo hva vi må fokusere på framover. Resten gikk på skinner, og det ble 178,5 og 2 vinner.  Vi var bare to som fikk 1 premie.

Kjørte fornøyd derfra, og neste stopp var Lahaugmoen. Søkskurs med Isak. Vi testet ut nosework på platform, og det er virkelig moro å se hvor engasjert og ivrig Isak er:-) Han er  en forsiktig hund, men her er han virkelig frampå...

Og nå er kennelnavnet godkjent, så ingen har protestert. Fikk brev fra NKK for noen dager siden. Venter nå  spent på løpetid, og forhåpentligvis så blir det valper i løpet av sommeren hos kennel SAMISADOR!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar