mandag 29. august 2022

MH Arnie/Behandling/Skyting

 Hentet haglen, Churchild, hos Jakt og Friluft i Gjøvik den 19 august. Testet å ta den fra hverandre og sette den samme om kvelden. Og nå skal jeg ut å skyte på leirduer. Lørdag og søndagen ble det trening på Trondsbu, og på søndag vannarbeid på Fløytdammen. Men først grytidlig opp søndag morgen, Mentaltest i Tønsberg med Arnie. Og det gikk veldig bra:-) Arnie er sosial, har stor leke og jaktlyst, viser ingen tegn til aggresjon, og reagerer nesten ikke på "skrammelet og kjeledressen" Men han ble veldig urolig under passivitet i 3 min. Selvom han satte seg rolig ned ved siden av meg flere ganger, måtte han undersøke litt rundt omkring oss.  Har dessverre ikke noe bilder fra testen da jeg var alene.

Her Ailo i sin nye vest på Fløytdammen:

Mandag sjekk av hundene hos Jenni. Nikki hadde en strekk i venstre skulder, og Sami var litt skranglete i bakparten. Ailo er i godt hold, men tennene må sjekkes nærmere. Så gikk ferden videre til travbanen, lp trening med Arnie og Ailo. Ruta, "sirkus" og litt fotgående. Og så var jeg ansvarlig for fellestreningen der. Tema var jaktfot, passivitet og skudd. Hadde med Arnie og det gikk greit med skudd og passivitet, men når det ble kastet en dummy, som ingen hunder skulle hente, ble han noe ivrig.....

Tirsdag ble jeg med Merete til Kongsvinger for å skyte på leirduer for første gang siden jeg tok jegerprøven i 2010-11. Og det gikk overraskende bra, traff 6 leirduer!! Men fikk stort blåmerke i skulderpartiet. Har derfor kjøpt skytevest med polstring. Prøver på nytt neste tirsdag. Har faktisk tatt meg fri for å delta.    

Så var det natthelg, rakk å dømme to kvalikprøver på travbanen på søndag. og så var det lp og jaktrening der på mandag. I morgen skytetrening , så jobb og deretter skytetrening på torsdag. 

Her de yngste på fellesdekk:

Arnie, Clara og Konrad



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar