fredag 27. mai 2022

LP/Mark Demaine/Konfirmasjon/Neil Short!!

 Andre helgen i mai var jeg og Arnie på LP samling i regi av Hamar Hundeskole på Løten. Og det gikk såå der. Og vi har jo ikke trent så mye heller, men da vi gjorde det litt enklere gikk det bedre. Belønne kontakt, og selvbeherskelse. Ellers trente vi på hopp over hinder, touch til Target, ruta, og løpe rundt. 





8 mai dro jeg og Nikki på en dags kurs med Mark Demaine i nærheten av Torsby. Det ble dessverre ikke som forventet da Nikki "frøs" på høye/venstre dirigeringer. Og han kunne ikke hjelpe meg noe med det. Men Nikki oppførte seg eksemplarisk da vi måtte sitte og vente hele formiddagen da alle deltakere skulle vise i ca 20 min hvordan de trente. Hun la seg fint og rolig ved stolen min og var helt rolig, ingen lyd.


Ellers gikk dagene med noen turer til Fløytdammen og Sæter. Den 14 mai var jeg på Månefisken i Oslo. Anne Lise ble konfirmert den dagen. Hadde jobbehelg, men fikk fri halve dagen.



Så var det LP helg med Neil Short 21-22 mai på Løten, for en mann og helg!!! Jeg hadde med meg Ailo og Arnie og det ble 5 økter med Ailo og 3 økter med Arnie. Stikkord fra helgen: engasjement, iver og glede. For en kontrast til forrige kurs jeg deltok på. Her var det ikke snakk om å korrigere hundene, men å ha det moro, trivelig, og samtidig la hundene velge oss. Og når ting ikke går som planlagt, smil, og ha en plan på hva du skal gjøre..Både jeg og hundene kjørte hjem med smil om munnen på søndag ettermiddag<3<3











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar