søndag 31. oktober 2021

Manstad/Rally/prøve på prøve

    Her er Nikki i farta i dag på Trondsbu:

På fredag dro jeg til Anne, og ovenattet der til lørdag. Trente med vilt, and, due, fasan og kanin. Veldig greit å være der, kan ha hundene løse, under kontroll selvfølgelig, en og en. Anne hadde lagt ut et felt før jeg kom, og Sami hentet en and uten problemer. Ellers fikk hun løpe fritt på jordene der, deilig😍😍

Så Ailo, og han tjuvstartet tre ganger, men fikk stoppet han to ut av tre ganger. 

Brukte langline på Arnie, og det var lurt, opptak av vilt, no problem. Men han har lyst til å løpe litt ekstra, da er det greit å hindre det ved hjelp av linen. Nikki finner ikke på noe tull, men avleveringene er noe rufsete.   

Dagen etter hadde jeg meldt på rallystevne på Fredrikstad Brukshundklubb. Stilte med Sami, Ailo og Nikki i klasse 3, debuterte med Nikki i den klassen. Og disket med alle tre. Trodde det gikk bra med i alle, men jeg gjorde samme feil med alle sammen på et skilt. SÅ det har jeg nå lært the hard way...

Men, Linda og Nala fikk 1 premie, er kjempestolt av dere<3<3 


I dag arrangerte vi prøve på prøve på Trondsbu. Stilte med Ailo og Nikki i åpen klasse og det gikk veldig bra med begge to. Ailo oppførte seg, ingen knalling, og Nikki gjorde også det hun skulle i fin fart og med iver og engasjement! Duer og ender kom inn fra dirigering, felt og markeringer. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar