tirsdag 6. juni 2017

Pinse/utstilling/Working Test

Årets pinsearrangement i regi av Norsk Retrieverklubb ble arrangert på SIAP, og det var dobbel utstilling lørdag og søndag. Valgte å stille ut Ailo og Archie på lørdag. Ikke noe godt valg... Dommer var Zoltan Kiss. Marianne var først ute med Archie. Og det ble grønn sløyfe etterfulgt av noen lite hyggelige kommentarer fra dommeren. Jeg ble så inderlig forbannet, og vurderte å sende inn klage, men vi får se. Vet jo at det ikke nytter, men likevel....
Så var det AiloS tur. Marianne stilte han, og gjorde en super jobb! Ailo løp kjempefint med henne. Med meg løper han bare og ser på meg. Men, det ble grønt på han også. Ikke så farlig, for vi har gult fra før, selvom jeg syntes både Ailo og Archie burde kunne få blå sløyfe. Her Marianne og Ailo:


Dagen etter var det Working test samme sted. Vi var arrangør og hadde nok å gjøre, i tillegg stilte jeg både Ailo og Sami. Når det gjelder Ailo så gikk det såå der. Oppgavene er ikke "problemet" vi må trene på bånd av, bånd på.
Når det gjelder Sami fikk vi bestått på vår første WT i eliteklassen, er fornøyd med det selvom det "bare" ble 68 poeng. Her er hun før en lang markering:


Idag fellestrening på Greaker, egentrening. Jeg og Marianne tok hver sin økt med Ailo og Archie. Ailo ganske flink, men må trene på at han skal bli i ruta til jeg får beskjed om å kalle inn. Ellers gikk bånd av, bånd på treningen supert! Vi traff også lille Eik til Frode:



 I morgen er det BK prøve på Fløytdammen med 18 deltakere. Jeg er prøvelder og Torunn dommer. Ser ut til å bli en våt affære, så det blir støvler og regntøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar