onsdag 15. juli 2015

Clicker camp/Finnskogen/Drangedal

Tok med meg Isak,  Sami, øl, vin og snacks og kjørte til Finnskogen torsdag 2 juli.  Campen startet ikke før den 4 men det var greit å komme litt tidligere. Jeg og Aase sjekket områder, og kjørte en tur til Torsby før de andre kursdeltakerne ankom.

Fredagen ble noe amputert for meg. Jeg ble ordentlig dårlig om kvelden, kastet opp m.m. Heldigvis var det verste over på lørdag. Jeg hadde meldt på jaktkurs med Eva Thoren Søderstrøm og konkurransekurs med Anna Larsson. Men, det ble litt endringer.  Det ble en dag med Eva og tre dager med Trond Gjøtterud.

Arne hentet Anna på Gardermoen søndag kveld, og da ble Ailo igjen hos meg på campen. Han oppførte seg eksemplarisk, og storkoste seg da han fikk ligge i senga sammen med meg og Sami. Isak lå i bur ved siden av. De første dagene var det utrolig varmt, nesten for varmt. Men så kom regnet, og knotten...

Om kveldene var det samling på hytta vår, veldig hyggelig. Sami hadde "ferie" og fikk noen markeringer på land og vann på ettermiddagene. Jeg og Isak var på kurs, og lærte utrolig mye. Skulle bare ønske vi hadde deltatt på kurs med Trond tidligere. Men, har fått noen råd og ideer på hvordan vi skal trene framover, og det skal jeg følge.



Ekstra moro var det at Kjersti, Maria og Øyvind deltok på nybegynnerkurset i jakt  som Grethe holdt. Og valpene var kjempeflinke!! Her Øyvind og Line i aksjon. Instruktør Grethe til venstre og Berit med Simon, Kjersti med Ahkku og Maria med Saga i bakgrunnen


Onsdag og torsdag hadde jeg fri, men gjorde noen småærend for Aase i tillegg til at jeg dømte tre ekvipasjer i kvalifiseringsprøven i jakt.  Arne hentet Sami og Ailo om kvelden, og på torsdag kjørte jeg Anna til Gardermoen. Var kjempesliten, så det ble en tidlig kveld...

Fredag dro vi til Drangedal. Fikk hjulpet mamma med litt av hvert. Og det var fint vær så hundene fikk bade og løpe på plenen. Deilig med inngjerdet tomt.





Kjørte hjem på mandag, skulle ta igjen en nattvakt for Elisabeth. Tirsdag tror jeg jammen jeg hadde den beste treningen med Isak, ever :-)  Var sammen med Frode og Vidar. Vi lagde oss tre områder, vannirigering, dirigering og markering. Byttet så plass slik at alle hundene fikk hente på alle områdene. Isak gjorde det han skulle og det samme gjorde Sami. Rett ut, hente dummy og levere uten noe tull. Etterpå la vi ut et lite felt med kanin, måke og noen ender. Ikke noe problem! Hadde en veldig god følelse, og det ble en hyggelig kveld på terrassen.

Her Arne og Ailo:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar