onsdag 11. mai 2016

EK/AK/Kurs i arrestasjonsteknikk

Endelig er Sami klar for Eliteklassen! Det har vi strevd mye for, og årsaken til at vi ikke har kommet dit tidligere, er jo meg... Stilte for tidlig på prøve, og når en i tillegg har stang ut på noen prøver blir det bare slik.  Men jeg har aldri tvilt på at Sami har de egenskapene og forutsetninger som kreves, så derfor var det såå deilig å endelig lykkes:-) Og når Samis datter, Line  på akkurat 14 mnd debuterer i begynnerklassen og får en 1 premie......
                                       
Her Sami i farta:
https://youtu.be/gnlKD1PD9Oo


Og her Øyvind, Line og dommer Asbjørn:

             

Meg og Sami:


Men livet består jo av annet enn jaktprøver og jakttrening, litt annet ihvertfall. Deltok på kurs i arrestasjonsteknikk i regi av jobben, 3 og 4 mai. Våre egne instruktører Henrik og Terje var veldig flinke, tok det rolig og nøyaktig. Har jo blitt slik i verden at det trengs at vi alle kan de enkleste og nyeste teknikkene for å kunne bistå i kontrollsituasjoner som utarter, selv om vi jobber inne på flyplassen.

Kristihimmelfartsdag var jeg så "heldig" å bli permittert, og dagen ble brukt til hundetrening. Først litt lydighet så en tur til Fløytdammen. Tok Isak først siden det var løpetisper der. Et par vannmarkeringer og en landmarkering med vilt, and gikk supert! Sami fikk et par lange vann og landirigeringer , og Ailo fikk gå litt fot, en land og vannmarkering samt et lite feltsøk, og det gikk veldig bra! Begynner å bli litt mer optimistisk nå-  Men kjente at jeg ikke var i form, dro hjem, og der har jeg stort sett ligget siden. Skulle jobbet nattvakter i helgen, ingen sjanse til det. Verker i hele kroppen, hoster og hoster og har feber. Er ennå ikke i form..




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar