fredag 4. desember 2015

Nattvakter/tannlege/Apportering til Vardag og FestT

Uke 48 og 49 jobbet jeg nattvakter. Starter med uke 48. Mandag kjørte jeg en tur til Marianne. Slapp hundene løs på jordene og gjett om de løp og koste seg. Litt trening ble det også. Tirsdag 24 november dro jeg til veterinær med Sami. Og tror dere ikke hun også måtte trekke ei rovtann, ikke den høyre som Isak, men den venstre. I tillegg var høyre rovtann litt skadet, så den måtte "pusses" og en av tennene  nederst framme var brukket, og måtte trekkes...Syntes det har vært altfor mange veterinærbesøk i det siste..
Torsdag 26 var det samling på Peppes på Jessheim med  kollegaer fra "gamle" Gardermoen. Veldig hyggelig, og det ble ikke så seint heller.





Fredag dro jeg, hundene og Arne til Gøteborg. Instruktørutdannelse basert på Apportering til Vardag og Fest i regi av Elsa Blomster og Lena Gunnarsson. Vi overnattet på Hindås camping. Var ikke direkte heldige med været, regn og nesten full storm. Heldigvis skulle vi være inne i en kjempefin hall,  http://www.hallahund.se/ Vi var 12 deltakere, og det ble en lærerik og engasjerende helg. Var ikke hjemme før kl.2200 på søndag kveld. Neste samling blir på samme sted 6 og 7 februar.




Første helgen i april skal jeg holde apporteringskurs basert på boken Apportering til Vardag og Fest. Mer info på hjemmesiden: http://www.123hjemmeside.no/Veraslab


Mandag, en ny tur til Marianne. Isak og Sami oppførte seg, mens Ailo tok seg noen runder. Vi startet med oppvarming  Ailo, Simon og Astro. Fotgående, innkalling og apportering. Spørs om det ble litt for heftig for han. Disse øvelsene gikk supert, hadde han løs hele tiden, men så skulle han hente et par dummier. Ble noen runder på jordet.... Men, jeg ble ikke sint og irritert. Og etterhvert kom han rett hjem til meg med dummien. Har som sagt fire nattvakter denne uka, og i dag,fredag har jeg og May  vært på den årlige handleturen på Jessheim. Fikk jammen brukt litt penger..

I helgen er det clinics med Eva Bodfelt på Lahaugmoen. Isak skal være demo hund på søndag.

Og, det går bra med Thor. Arne var og besøkte han på onsdag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar