fredag 18. desember 2015

Eva Bodfalt/Beredskapskurs/Gardermoen

Helgen 5 og 6 desember deltok jeg på clinics på Lahaugmoen med Eva Bodfelt. Det var fire temaer, on/off, bli en magnet for din hund, pip og gnell og konsentrasjon. Det var meningen jeg skulle delta med Isak på det ene foredraget, men det ble Ailo i stedet.  Det var et foredrag med to demo hunder på formiddagen og det samme på ettermiddagen. Har hørt det meste tidligere, men det er alltid bra og bli minnet på en del ting.  Ailo oppførte seg eksemplarisk, var veldig oppmerksom og konsentrert. Men vi fikk han til å bli ufokusert når jeg hadde godbiten i venstre hånd. Men, høyre hånd gikk fint.
Her er Kjersti i en av pausene:


Hadde egentlig fri i uke 50, men deltok på beredskapskurs, pårørende, informasjon og omsorg  i regi av Sjømannskirken den 7 og 8 desember. Veldig lærerikt og tankevekkende kurs.

9 desember var det julemiddag på TAO på Skarnes i avdeling Kongsvinger. Veldig hyggelig selv om vi ikke var så mange.

Og så var det jobbehelg med påfølgende fire ettermiddager uka etter. Føler jeg har "bodd" på Gardermoen de siste dagene. Fredag 18 skulle jeg til Marianne og trene med hundene. Følte det var nødvendig etter veldig lite aktivitet i det siste..Men pga føret, regn og speilglatt møtes vi på travbanen i stedet. Tok først Ailo, dirigering til godbitskål. Øyvind og Line kom også en tur. Marianne og Øyvind la ut, og jeg sendte Ailo og det fungerte veldig bra. Neste  økt testet jeg med dummier, og da skjedde det jeg ikke ønsket. Ailo løp og løp med dummien, men kom etterhvert inn til meg med den. Men det er ikkje bra. Må få løst det i løpet av vinteren.

Så kom Vidar, og da ble det trening med de andre hundene. Først Sami og Julia. Øyvind kastet mens vi gikk rundt han og sendte på markeringer. fin øvelse, får både trent fotgående og markeringer. Og det gikk supert, både Sami og Julia gjorde det de skulle. Og så avsluttet vi med det par dirigeringer bakover.  Så var det Isak, Bianca og Astro. Gjorde det samme, og det fungerte!  Og, Archie er har nå bestått opptaksprøven i NRO: Såå lik Isak:-)



Fin trening.... og nå merker en ikke at en har hunder. Ligger rett ut. her i stua.... Og jeg ser på håndball. Ser ut som Norge fixer det mot Romania:-)

Og i morgen drar vi til Drangedal. Skal hente mamma. Kommer tilbake på tirsdag. Jeg skal jobbe både lille julaften,julaften og 1 dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar