lørdag 4. mai 2019

BK trening/Drangedal/AK/LP/BK kurs

Meldte meg på tema trening i regi av avd.Oslo den 25 april. Tok med meg Ailo, og Christina hadde lagt opp tre stasjoner med ulike markeringsoppgaver.  Først over en liten bekk , deretter tre markeringer på jordet med ulike avstander, og tilslutt en markering som ble kastet forover, og tilslutt en med skjult nedslag. Og Ailo løste oppgavene fint:-) Han måtte ta en liten runde da jeg skulle ta på han båndet, så det må vi trene på.

Dro direkte derfra til Drangedal. Hadde møte med en megler der på fredagen. Gjorde en avtale, og jeg må jo si det er med blandede følelser... Nå er Arne og Thor der og rydder og kaster...
Her er huset:


Nattvakter resten av helgen. Fikk derfor ikke deltatt på AK prøven vår søndag den 28, men jeg ordnet en del praktiske ting, som nok tok mange timer...

1 mai var det lydighetsstevne i regi av Hokksund hundeklubb. Jeg og Marianne dro avgårde... Ja, hva skal en si. Det ble tre 0 på Ailo. Fotgående, dårlig, og avstand, innkalling med stå og ruta gikk ikke... Archie gjorde det litt bedre, men begge gutta våre kan så mye mer.... Får se om vi melder på dobbeltstevne på Lillehammer i slutten av måneden...

2 mai var jeg ansvarlig for fellestreningen på travbanen. Tema: dirigeringer. Hadde lagt opp to poster. Tre på linje og så "firkanten" på hver side av grøften. Ble utfordrende nok. Sami og Ailo løste det fint. Nikki litt usikker, men løste oppgavene fint etterhvert. Og så avsluttet vi med jaktlydighet. Sitt og bli og fotgående. Hadde med Ailo. Og det gikk fint, men bør trene mye på dette med han....

Denne helgen deltar jeg på BK kurs i regi av avd.Oslo med Nikki. Sted: Sessvollmoen. Og Nikki overrasker, hun knaller ikke, går fint fot, og oppfører seg, gleder meg til i morgen:-)
Her før og etter kurs:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar