torsdag 27. april 2017

Treningshelg/Buhol/Snø/AK-prøve

Det ble lydighetstrening med Marianne og Berit S her nede på fotballbanen 2 påskedag. Etterpå ble det kake og brus siden jeg hadde bursdag, deretter nattvakt. Tirsdag 18 april startet fellestreningene, denne gangen utstillingstrening. Mange møtte opp, og vi hadde en trivelig kveld på Norosol. Her Sami og Kjersti:

På onsdag en lydighetstrening utenfor Tine med Marianne. Her mor og sønn, Sami og Archie:


Jobbet nattvakter hele uka, og på fredag ettermiddag var det avgang til Buhol. Treningshelg i regi av retrieverklubben. Vi testet campingvognen for første gang og det uten problemer.  Jeg, Kjersti og Øyvind kom på fredag.



La ut to blodspor, og Ailo gikk begge to etter ca fire timer:-) I tillegg ble en liten trening med Line og Sami om kvelden. Isak og Sami gikk hvert sitt spor på lørdag morgen. Og det gikk veldig bra, selvom Isak går så jæ.... fort. La ut sporene igjen, og Liv Turid, Anne Kari og Anne gikk sporene om kvelden og søndag ettermiddag.

Det ble tilsammen 18 hunder som deltok i løpet av helgen, med stort og smått.  Organiserte jakttreningen, og det ble to økter før og etter lunsj. Startet med at hundene fikk mellom 8-12 markeringer hver, og det gikk supert for alle, moro!!  Her Grete, Anne og Cita, Øyvind og Line, og Arne med Isak:

 Og her Berit, Anne Kari, Anne, Bente med Knall og Øyvind:

 Øyvind med Line:

 Meg og Ailo:
 Ailo:

Ailo oppførte seg eksemplarisk, helt til søndag. Da hadde vi vitret inn et område, uten vilt, og så skulle vi gå fotgående bak "skytter" Da tok han seg noen korte runder. Hadde tenkt å gå trene fotgående på ettermiddagen. Men, jeg ble med på prøve prøve. Gikk i par med Mira, og Ailo knallet på første markering.... Tok han i bånd, og bestemte meg for å sende han på en dirigering, kanin, og det gikk supert:-)  Så var det feltsøk. Startet fint og hentet inn en and. Sendte han ut en gang til, da fant han en STOR kanin og hadde problemer med å få den med seg. Begynte å "nafse" litt på den, jeg gikk da og tok den opp. Bestemte meg for å stå og se på Mira som jobbet, og ville gå unna hele "prøvesituasjonen"  Da stakk han ut i feltet, og fant en kanin som han tok med seg ut i vannet......Gikk rolig ut og satte på han båndet. Da var "luften" gått ut av han, og han ble rolig med meg. Ble så utrolig ergerlig på meg selv, dette ble alt for mye for han. Så det på flere hunder, noen går bare og snuser og tisser, mens han bare MÅ løpe og løpe.  Men alt i alt en veldig trivelig helg:-)

 Tok det helt med ro på mandag, og Asbjørn Kristiansen som skulle dømme AK prøvene på tirsdag og onsdag kom med bobilen. Var litt engstelig siden snøen lavet ned, men vi bestemte oss for å kjøre prøvene. På tirsdag skulle vi være på Greaker, og jeg hadde trukket startrekkefølgen. Pga avbooking skulle Sami gå som makkerhund med Poppe i par 2, og det gikk fint. Hun løste alle oppgavene, men var litt foran i fotgående, og litt urolig ved skudd. Og da vi fikk enda en "avbooking" gikk Øyvind med Isak som makkerhund i siste par. Og det gikk veldig bra, helt til han startet å halte. Heldigvis gikk det raskt over.. Og vi gratulerer Øyvind og Line med en flott 2 premie!!


Onsdag, ny prøve ved Sæter. 10 deltakere, morsomt opplegg, jeg la ut feltsøket.




I dag torsdag, en liten trening med Asbjørn og Vidar på travbanen. Nå venter 7 dager med jobbing! God helg:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar