onsdag 29. september 2021

Rally klasse 3/Sami syk/sykmeldt

18-19/9 deltok jeg og Ailo på rallykonkurranse på Fenstad. Stilte i klasse 3 og det ble disk begge dager. Moro....Lørdag disket vi fordi han tok en ekstra snurr, og på søndag hadde jeg lagt retrieverbåndet utenfor ringen. Det er ikke lov...    Ja, ja. Verre ting skulle skje... 



Mandag var det noseworktrening. Utendørs, morsomme oppgaver... Hadde bare med Ailo og Arnie.
Her Ailo ved Slåstad barnehage.



Sami har vært i full fres, men på mandag den 20 sept var hun ikke i form. Hun ville ikke bli med på treningen på mandag, tenkte ikke så mye over det..Hun hadde tidligere gravd og gravd og det kom melk ut av henne. Da jeg kom hjem, hadde hun  problemer med å reise seg, og lå stille....Ringte first vet. om kvelden, og de mente jeg kunne ta det med ro til dagen etter. Det ble en rolig natt, men dro til veterinærene på Neskollen på tirsdagen. Det viste seg at hun hadde jurbetennelse, og var dehydrert. Tok ultralyd og blodprøver. I tillegg lå hun på drypp i nesten 3 timer. Fikk galastop, antibiotika og smertestillende. Virker nå å være i fin form, men tar temperaturen hver dag, livmorbetennelse kan komme snikende.. 




I tillegg  ble jeg også dårlig. Hevelse i begge underarmene, særlig den venstre. Kunne ikke løfte, ei heller kjøre bil. Fikk legetime, og ble sykmeldt. Er jaktprøver i helgen. Vet ikke hvor mye jeg får bidratt med. Skal til legen igjen på mandag. Har tatt noen osteopat timer, det kjenner en....
    Jobber 7-15 hele neste uke. Får se hvordan alt blir...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar