søndag 27. juni 2021

Opprykk/Kløe/Vannkurs/Vaksine/

 Hadde jobbehelg 11-13  juni, men fikk tatt meg fri på lørdagen den 12. Hadde meldt på lydighetsstevne på Løten i regi av schæferhund klubben i Hedmark. Dommer Trond Morten Teigen. Fellessitt gikk supert 10 poeng, så var det fri ved foten.... Startet bra, men i en høyrevending måtte han snuse, 6 poeng. Men, resten gikk supert, flere 10 ere, 9 ere og 8 ere, og dermed ble det 164 poeng, 3 vinner og opprykk til klasse 3, endelig.... Vi har prøvd mange ganger, men kombinasjonen av at jeg ikke har trent, ikke tatt det så alvorlig har ført til at det alltid har skjedd noe. Kan nevne løpe ut av ringen med apporten, aldri hørt sitt opp eller stå, løpt rundt hinderet osv.



Kan også nevne at jeg var i Drøbak forrige søndag og besøkte May og Loek. May hadde bursdag den 13 juni, og jeg fikk kyllingspyd med sattay og peanøttsaus, det smakte jeg i Nederland da May bodde der i forrige århundre:-)

Ellers har Ailo klødd en del i det siste, har testet spesialshampo og spesial dråper uten at det har blitt noe  bedre. Derfor tester vi nå i samråd med veterinær Jenni en kort kortisonkur. Arnie har også fått noen blemmer under nesa og haka. Men det klør ikke. Har renset med klorhexidin og smurt på sinksalve, og det har blitt mye bedre:-)

Hadde "vannkurs" helgen 19 og 20 juni på Fløytdammen. 6 trivelige deltakere, i tillegg til knott. Stor takk til Vidar som hjalp meg:-) Her noen bilder derfra:






Ellers fikk jeg siste "stikk" 24 juni!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar