onsdag 10. august 2016

Line/Open show

Jobbet ettermiddager uke 31. Hadde fremdeles vondt under foten, og i tillegg var jeg blitt syk, hostet og var ikke i form. Men jeg var nå på jobb. Arne skulle på kontroll på Hamar sykehus på torsdag den 4 august, og heldigvis var alt ok. Kvelden ble feiret sammen med hundene:


Dagen etter var det BK trening på Fløytdammen. Og da rakk vi to omganger. Ikke så lurt for Ailo, han var flink i  økt 1, ikke fullt så flink økt 2. Skulle ellers passe Line i helgen, og det gikk fint. Hun er en kjempetrivelig hund, og vil hele tiden vise hvor snill hun er... Isak og Sami syntes det ble litt mye, men de snudde seg rolig unna, mens Ailo og Line løp og herjet.... når de fikk lov...Ekstra stas ble det når Marianne og Archie kom på besøk. Her slapper Line av i sofaen:




Marianne, Line, Sami, så Isak, Ailo og Archie:


Her gutta; Archie, pappa Isak og Ailo:


Ailo, Isak og Archie. Foran: Sami og Line. Manglet bare Ahkku og Saga.


Lørdag var det Open show for retrievere på travbanen. Dro kl.0900 og var ikke hjemme før kl.1900. Avdelingen vår, Kongsvinger og omegn Retrieverklubb var ansvarlig, men det var Allan og Mona som var primus motor. Jeg skulle dømme kvalifiseringsprøven i jakt, 8 ekvipasjer, samt bronsemerket i lydighet, 5 ekvipasjer. I tillegg skulle jeg delta på Working Testen med Sami. Travel, trivelig og regnfull dag ble det. Sami gjorde en super jobb og vant klassen sin med 92 poeng ut av 100 mulige.


Søndag, kun en tur på Siap med hundene. Uka etter jobbet jeg nattvakter. Men rakk en trening på Trondsbu med Vidar på formiddagen. Trente litt med Isak, og han var i storform, hentet ender og kanin uten problemer. Og var veldig fornøyd over å løpe fritt i skogen. Trente med Sami. Først blind vanndirigering, ble litt strul,  men resten gikk på skinner. Er særlig fornøyd med en lang dirigering over vann på den andre siden av tjernet. Så Ailo......Tenkte jeg skulle være smart, Vidar holdt han, jeg stod på andre siden, og kalte han inn. Det gikk for så vidt bra, kastet dummien til han da han kom opp fra vannet. Lot han løpe litt, men så skulle vi trene. Og da knallet og løp han villmann rundt omkring... Vi får glemme den treningen.

På tirsdag var jeg ansvarlig for fellestrening på Greaker. Hadde med meg ballkasteren jeg har lånt av Hilde, og alle hundene syntes det var spennende når ballen plutselig "spratt" opp foran de. Isak fikk to dirigeringer, Sami en fire- fem, og Ailo; to dirigeringer, tre markeringer, fotgående og innkalling. Han tok seg en liten tur, men kom raskt tilbake, så det er framgang... Satte på langlina for sikkerhetsskyld.
Alt i alt en fin trening.

Jeg og Ailo drar til fantastiske Sjøøen ved Borås på torsdag. Kommer tilbake søndag kveld. Gleder meg... Bilder og info kommer.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar